SplinterzQien

SplinterzQien

Thursday, March 17, 2011

Another half an Hour !!!!!

Feels better and relief
Tadaaaaa, im on mc today with no good reason, only for the sake of mental illness. But! after the whole day, i've been thinking about it, end up it leads me too one conclusion. Maybe, they are right in certain things, which i agreed that its fair enuff too said dat i should change my lifestyles. Only one, there's always the right way, appreciate me how i appreciate them as a friends and also like a sister too me. Too bad maybe i'm not one of them, i'm not good enuff, i'm unmatured, or like blind hearted. It's okie, in life we make mistakes, people hates us, people look bad on us, but nothing we can do, just try not to get urself too offense by it.


Now...


I'm back, happy and cheerful, plus i've been thinking about not too think about it anymore. Why must i? i dont need it, its a past and i accept, digest and keep it as one of my lesson in life. As i grew older, so many things happen in my life, my personal life, family, friends, relationship and career. Each one of it, teach me a lesson, no matter small or big the problem is, you have too face it on your own. Nobody can help you, with the help of Allah swt insyallah our life gonna be better. What happen too Japan, is a sign for us, the world is getting older as well, plus has been stated in Quran everything, the sign of small qiamat and big qiamat. I believes the big sign of qiamat is near to us after the Tsunami. Japan maps in the earth is changing, its moving too the west, when the times come, Sun will rise in west, by then has been stated in Quran, its the sign of big qiamat.


I'm scared! and i know all of you scared, what should we do? Open our eyes, heart and soul. Listen too the voice of your heart, think deeply, whether we had enuff time for it. We always tend to forget it easily, sometimes we remember, but then later we forgot and we did the same thing again and again. Lets pray for Japan, and other country in the world who are having a war. MashAllah, everyday each time i read the newspaper, there's gonna be a criminal cases, day by day i feel like i'm not gonna be safe anymore. Robbing, Killing, Raping is like a normal thing, people dont care anymore. So come, let's together we sit and think back, whether we want to stay and lives as a Jahilliyah, or we died as an Islam.


Think, we might die later, tonite, tomorrow, or....... by anytime soon. If we know we are not perfect, we change and stop talking about other people. Let people talk about us, let them insult you, just take and swallowed it. We live in the world with one purpose to serve Allah swt, after he granted us with all the precious thing in this world.


..............................nobody's perfect.................. :) I'm off for work :D


BUAT RENUNGAN SEMUA
Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat. Sepuluh tanda itu ialah:
  1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
  2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
  3. Dabbah-Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
  4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.
  5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
  6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerusakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.
  7. Gempa bumi di Timur.. Bisa jadi ini mengacu kepada gempa di China, Tsunami di Aceh.
  8. Gempa bumi di Barat. Bisa jadi ini akan terjadi di daerah Mexico, Argentina, Brazilia dan negara-negara Amerika Latin
  9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.. Kemungkinan kasus longsor di Mesir sebagai pembukanya.
  10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman. (Apa ini bahaya Nuklir?)
Mengikut pendapat Imam Ibnu Hajar al-Asqalani di dalam kitab Fathul Bari beliau mengatakan: “Apa yang dapat dirajihkan (pendapat yang terpilih) dari himpunan hadis-hadis Rasulullah Saw. bahawa keluarnya Dajal adalah yang mendahului segala petanda-petanda besar yang mengakibatkan perubahan besar yang berlaku dipermukaan bumi ini. Keadaan itu akan disudahi dengan kematian Nabi Isa alaihissalam (setelah belian turun dari langit). Kemudian terbitnya matahari dari tempat tenggelamnya adalah permulaan tanda-tanda qiamat yang besar yang akan merusakkan sistem alam cakrawala yang mana kejadian ini akan disudahi dengan terjadinya peristiwa qiamat yang dahsyat itu. Barangkali keluarnya binatang yang disebutkan itu adalah terjadi di hari yang matahari pada waktu itu terbit dari tempat tenggelamnya”.

No comments:

Post a Comment